älskling ta min hand, tillsammans ska vi trotsa alla livets vägar, och bara leva lyckliga.

som jag har sagt tidigare så tycker jag att det är jätte svårt att skriva utan inspiration. det blir liksom, kort och tråkigt då, och egentligen helt meningslöst. varje dag letar jag efter ny inspiration, efter nya känslor och ideer. på bussen, i skolan, framför tv'n, överallt! vart jag än går så observerar jag saker och ting som jag plockar..nyckelord från kan man säga, som jag sedan sammanfattar på denna vita lilla yta. som ett skolarbete nästan, bara det att detta innehåller lite mer intresse och kärlek!

här om dagen gjorde jag en fin observation som fick mig på så många tankar.
satt på en lektion i skolan, kollade ut genom fönstret och fick syn på ett ganska mycket äldre par, som gick, så gott dom kunde.. hand i hand.
hjärtanes vad vackert det var. jag såg dom framför mig, så långt bak i tiden att de själva nästan inte kan minnas.
jag såg dom i deras sena tonår, finna varann, i skolan om inget annat.
deras långa historia tillsammans spelades framför mig på en svartvit filmduk.
så mycket dom måste ha upplevt, så många vackra stunder med varandra men kanske också väldigt många gräl. och vad får vi ut av de då?
jo, att det kanske är värt att kämpa.
jag tror att man lär sig av varje litet gräl och att man kommer närmare varandra för varje litet missförstånd.
och det är synd. att i dagens läge är ibland allt som krävs ett tjafs om vilken film man ska gå och se på bio för att kärleken ska brista. fast då får man tänka såhär:
om det är så lite som krävs för att kärleken ska gå sin väg,
då är den kärleken ingenting värt att fälla en tår över,
för då var det knappast kärlek.



Kommentarer
Postat av: linnéa

kul att hitta din blogg :) men.. jag skulle svara på din kommentar! det är en korsett och en hög kjol så det är egentligen en egenkomponerad klänning, haha.. men både korsetten och kjolen är från lindex om jag inte minns fel

2011-04-02 @ 23:39:56
URL: http://lams.blogg.se/
Postat av: Emilgrete

Very informative...God Bless

2011-05-25 @ 09:56:52
URL: http://emilgrete.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0