du är vacker, du är maktfull, du är kärlek.

idag har jag letat, i alla hörn och kanter. jag har letat desperat efter inspiration. efter ord, vackra som fula, korta som långa, enkla som svåra. ord som kan bilda någonting vackert och betydelsefullt tillsammans. men idag har jag misslyckats. jag har varit rädd och försiktig, tänkt men tvekat. det är då man känner sig så liten. att kärleken är så blind, med andra ord dum, men fortfarande så fruktansvärt maktfull, helt omedvetet. är inte det irriterande? att den styr ens känslor, tankar och handlingar utan att ens veta om det! åh man bara önskar att den kunde
se
höra
förstå
på något sätt? fast då vi är tillbaka på ruta ett igen..
..mod
det är en ond men en fruktansvärt vacker cirkel som jag aldrig vill leva utan
ingenting spelar någon roll, så länge du är kärlek för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0