du är överallt men inte i mitt bakhuvud, inte idag.

nej inte idag.
ingen vill veta om dig
ingen bryr sig
bara jag
men inte idag. 
nej idag ska jag skriva om ett ämne som kan förstöra mycket kärlek.
svartsjuka.
många tror att svartsjuka är vanligare hos tjejer. andra tror att den är vanligare hos killar. så jag kan börja med att säga, nej. det spelar ingen roll om man är tjej eller kille. svartsjuka är ett individuellt problem, närstan en sjukdom skulle jag vilja kalla det, beroende på hur grov den är.
många säger också att svartsjuka kan vara bra på ett sätt, för att den visar att man bryr sig. men nej jag förstår inte riktigt. om man frågar mig så är svartsjuka ett tecken på osäkerhet. om man älskar varandra så ska man inte behöva vara osäker.
svartsjuka är utan tvekan det mest oattraktiva hos en människa. om man ska behöva vara svartsjuk så har man ingen tillit, har man ingen tillit så har man knappas äkta kärlek. varför skulle man då behöva tveka?
jag kan förstå svartsjuka om man upptäcker någonting som kan ge en en anledning. man kan inte bara anta. man kan inte vara svartsjuk utan att ha en anledning. nej inte bara anta och låta kärleken gå sin väg, helt i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0