let me hear you whisper my name, just one more time

distans.
att vara så långt bort så att man inte kan prata med varann.
att inte kunna se varandra varje dag
att inte kunna berätta hur mycket man saknar varann
att inte kunna fråga vad kärleken tror kommer hända
att inte veta vad man ska göra
om man ska hålla kvar
på grund av att man är en halv värld bort från varandra

jag undrar om det är jobbigare än att vara så nära
så nära så man kan prata med varandra varje dag
så nära att man kan se varandra varje dag
så nära att inte ska behöva sakna varann
så nära att man kan fråga vart detta leder
fast man ändå inte får något svar
fast man ändå inte vet någonting

är det jobbigare att veta att kärleken vill prata med en, fast det inte går
eller är det jobbigare att veta att kärleken kan prata med en, fast han inte vill?



Kommentarer
Postat av: C

Du dödar mig! :'( just om distans oxåååå...

2011-04-18 @ 12:15:03
Postat av: amanda

Distans är på både gott och ont, distans är inget jag nånsin skulle önska att någon annan behövde uppleva. Men jag förstår va du menar, kan va riktigt jobbigt att vara nära med!

2011-04-18 @ 12:52:51
Postat av: Rebecca

Jag tror nummer två är värst ändå...

2011-04-18 @ 12:54:27
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0